Digital Learning in de uitgeefportfolio of merkextensie

In het digitale tijdperk veroudert niets zo snel als kennis en vaardigheden. Het is noodzakelijk voor professional, leerling en student om zich te blijven ontwikkelen. En ook de consument wil zich online blijven verdiepen in zijn interessegebied.

Online leren, dat de komende jaren een razendsnelle ontwikkeling doormaakt, biedt legio mogelijkheden. Denk aan gepersonaliseerd, adaptief en sociaal leren, online video, kunstmatige intelligentie, augmented reality, microcursussen en de opkomst van Netflix-achtige platformen en businessmodellen. Volop kansen dus voor uitgevers om online leren in te bedden in hun uitgeefportfolio.

Welke strategische afwegingen kun je als uitgever maken en waar krijg je in de praktijk mee te maken als je online leren toevoegt aan je activiteiten? Hoe lanceer je je online training en hoe bereik je potentiële deelnemers? En wat kunnen we leren van inspirerende praktijkcases? Vragen waar je tijdens deze kennissessie antwoord op krijgt. Kom en leer van en met vakgenoten.

Deelnemers ontvangen het NUV e-book (PDF) ‘Digital Learning Marketing – Hoe werf je deelnemers voor je online cursus?’ Daarnaast krijgen de deelnemers toegang tot 16 interviews met vooruitstrevende Nederlandse learning experts over het veranderende landschap en de belangrijkste trends op het gebied van digital learning.

Sprekers

  • Nineke van Dalen

    Nineke van Dalen

    Directeur
    NUV Academy
  • Marie-Louise Kok

    Marie-Louise Kok

    Digital learning expert
  • Jeroen Persoons

    Jeroen Persoons

    Springest
    Director of corporate partnerships
  • Carolien Boekhoven

    Carolien Boekhoven

    Oprichter en mede-eigenaar
    I GO ELEPHANT

Programma

  • - Ontvangst en deelnemersregistratie

  • - Welkom

    Nineke van Dalen, directeur NUV Academy

  • - Inleiding: Digital Learning – waar hebben we het over en waar gaat het naartoe?

    Marie-Louise Kok is een digital learning expert en voorheen online uitgever bij Sdu en start-up intrapreneur bij Sanoma. Met twintig jaar ervaring in media, marketing en business development, verdiept Marie-Louise zich sinds 2012 in de ongekende mogelijkheden van online leren. In deze inleiding verduidelijkt ze het begrippenkader en speelveld van Digital Learning. Deze middag horen we uit de eerste hand een verslag van de nieuwste trends en inzichten in online leren die Marie-Louise vers meebrengt van het ‘Learning2017’- congres in Orlando, VS, dat eind oktober plaatsvindt.

  • - De toekomst van leren, business development case

    Jeroen Persoons, director of corporate partnerships bij Springest en lid van de adviesraad van Nyenrode New Business School, vertelt over de strategische afwegingen bij online leerplatform Springest. Springest biedt niet alleen ca. 38.000 trainingen aan van ongeveer 4.000 aanbieders, maar ook zakelijke oplossingen voor organisaties. Kortgeleden nam FD Mediagroep een strategisch belang in Springest, dat het investeringsgeld benut voor groei op de Duitse markt. Leer van de zoektocht naar een (hybride) businessmodel, de ervaringen met sociale leertechnologie en van Jeroen’s toekomstvisie op leren.

  • - Pauze

  • - De inzet van een MOOC, een use case

    Samen met TU Delft en de Universiteit van Kopenhagen ontwikkelde Marie-Louise Kok voor het kennisinstituut Leyden Academy on Vitality and Ageing, een succesvolle MOOC over gezond verouderen. Ze deelt haar ervaringen met en de resultaten van de ontwikkeling van deze MOOC en sluit af met 7 tips voor de ontwikkeling van jouw toekomstige digitale leerproduct.

  • - Learning Journeys: 2 klantcases

    Carolien Boekhoven, oprichter en mede-eigenaar van I GO ELEPHANT, helpt organisaties het beste uit hun medewerkers te halen door een leeromgeving en Learning Journeys te creëren voor ontwikkeling, kennisoverdracht en professionalisering. Carolien behandelt haar best practices en valkuilen aan de hand van twee klantcases voor wie zij een leerprogramma ontwikkelde: van techniek, design tot contentcreatie.

  • - Paneldiscussie over de eigen praktijk van de deelnemers

    Na een korte samenvatting over trends in online leren, worden deelnemers uitgedaagd om hun case, uitdaging of vraag voor te leggen aan de aanwezige vakgenoten en de experts van dienst vandaag.

  • - Napraten met een hapje en drankje